تـــبـــرّی ( دشــمـن شـــناسـی )
آمریكا دشمن شماره 1 مردم محروم و مستضعف جهان است . حضرت امام خمینی (ره)
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


«بدترین دشمنان كسانی اند كه حیله خود را بیشتر پنهان می دارند.»



مدیر وبلاگ :طاهر مهدوی
مطالب اخیر
نویسندگان
سخنگوی وزارت خارجه:
 اگر کمی صبوری‌کنیم کلیات سازوکار ویژه مالی اروپا مشخص می‌شود! 
    ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
سخنگوی وزارت خارجه گفت: اگر کمی صبوری کنیم خیلی زود باید کلیات سازوکار ویژه مالی اروپا مشخص و اعلام شود.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با حضور در جمع خبرنگاران پاسخگوی پرسش‌های آنها شد.قاسمی درخصوص سازوکار ویژه مالی اروپا برای حفظ برجام گفت: این موضوع به خوبی پیش می‌رود، ما در تماس دائم با اتحادیه اروپا و 1+4 هستیم. این نوع مکانیزم‌ها در حوزه‌های مالی پیچیده بوده، زمان‌بر هستند و باید با دقت لازم روی آن کار شود. فکر می‌کنم اگر کمی هم صبوری کنیم خیلی زود باید کلیات اس‌پی‌وی (سازوکار ویژه مالی اروپا) مشخص و اعلام شود و امیدواریم در زمان کوتاه‌تری هم اجرایی شود‎.متاسفانه این اظهارنظر سخنگوی دستگاه دیپلماسی، ارسال پالس به طرف اروپایی برای استمرار مذاکرات فرسایشی است. لازم به ذکر است که روحانی-آبان 95- با تشبیه برجام به درخت سیب و گلابی و تشبیه منتقدان به کودکان عجول، از مردم خواسته بود برای دیدن نتایج اقتصادی توافق هسته‌ای صبر کنند تا درخت به ثمر برسد.گفتنی است-4 خرداد سال جاری- یکی از مقامات ایرانی حاضر در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در گفت‌و‌گو با خبرنگاران تاکید کرده بود که ضرب‌الاجل ایران به اروپا، تا پایان ماه می‌(10 خرداد) می‌باشد.اروپا در پی آن است تا با مذاکرات فرسایشی، برای آمریکا زمان بخرد. هدف اصلی و مشترک تروئیکای اروپایی و آمریکا، تعلیق و معطل نگه داشتن اقتصاد و تعمیم خسارت محض برجام به دیگر مولفه‌های قدرت کشورمان است.
محکومیت دانمارک
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان افزود: بعد از حوادثی که علیه ایران در یک یا دو کشور اروپایی رقم زده شد اتهامات و توطئه‌ها و دسیسه‌هایی را طراحی کردند، ایران موضوع را دنبال کرد و اقدامات خود را انجام داد. اخیرا درخصوص موضوع دانمارک اقدامات لازم در تهران و کپنهاگ انجام گرفت و دیروز هم رؤسای نمایندگی‌های چند کشور به وزارت خارجه احضار شدند. ما این نوع رفتار را محکوم می‌کنیم و آن را بخشی از دسیسه‌هایی می‌دانیم که معاندین روابط ایران و جهان آن را طراحی کرده‌اند و روابط ایران و اروپا‌ را هدف قرار می‌دهند.
جنگ روانی
به گزارش تسنیم، قاسمی درخصوص بازگشت تحریم‌ها گفت: تحریم‌های آمریکا نسبت به ایران موضوع جدیدی نیست. ما در گذشته و بعد از انقلاب شاهد تحریم‌های مختلف و کلان بوده‌ایم. امروز هم پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، تحریم‌های آمریکایی‌ها علیه ایران اعمال می‌شود. این یک اعتیاد و عادتی است که در دولت آمریکا شکل گرفته و چون عادت است، ترک آن برای ترامپ سخت است. من آن را نوعی خودتحریمی آمریکا می‌دانم. آمریکا از تمامی معاهدات بین‌المللی خارج شده و نشان داده که نمی‌تواند با سازوکارهای بین‌المللی کار کند و در انزوا قرار دارد. این از خردمندی و قدرت آمریکا نیست بلکه نشانگر عجز آمریکا در کار کردن با جامعه بین‌الملل است. این تحریم، تحریم یکجانبه آمریکاست و نه تحریم سازمان ملل و تحریم‌های بین‌المللی. آمریکا‌ نتوانسته است به اهدافی که ترسیم کرده بود برسد و ما در بخش‌هایی پیشرفت کرده‌ایم.
وی افزود: این تحریم‌ها چیزی جز جنگ روانی و ایران‌ستیزی تلقی نخواهد شد. تجربه و تاریخ نشان داده که تحریم‌ها جز جنگ روانی چیزی نیست. تدابیری که اندیشیده شده باعث خواهد شد که تحریم‌ها نتایج مورد نظر آقای ترامپ را نصیب آمریکا نخواهد کرد و ما از این فصل و مرحله هم عبور خواهیم کرد.‎
تشکر از دولت و ملت عراق
سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: جا دارد که از دولت عراق، مردم و کشور دوست عراق تشکر کنم که در انجام مراسم جهانی اربعین کمک کردند‎.




جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:
 ارسال دو لایحه اخیر از مجلس به مجمع تشخیص تخلف بود
جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال لوایح پالرمو و پولشویی به مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی مجلس شورای اسلامی بدون «اعلام رأی نمایندگان»، «در نظر گرفتن مصلحت» و «ذکر دلایل اصرار مجلس» را تخلف دانست.
علی احمدی درباره ارجاع لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته (پالرمو) و لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی به مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی مجلس شورای اسلامی و اعتراض برخی نمایندگان مجلس به این اقدام با خبرگزاری مهر گفت‌‌وگو کرد. وی اظهار داشت: نظر شورای نگهبان مبنی بر مغایرت مصوبه مجلس با بند ۲ اصل ۱۱۲ قانون اساسی در ۱۸ مهرماه به مجلس ابلاغ شد؛ در حالی که تاریخ نامه آقای لاریجانی به مجمع، درست یک روز بعد، یعنی ۱۹ مهر ماه است. روشن است که در این فاصله یک روزه، مجلس هیچ جلسه و مصوبه‌ای برای رفع ایرادات شورای نگهبان نداشت. جمعی از نمایندگان به این اقدام آقای لاریجانی اعتراض دارند و از مجمع تشخیص مصلحت خواسته‌اند این لوایح را برای طی فرایند قانونی و بررسی در مجلس، به مجلس عودت دهد.
جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مطابق ماده ۲۵ آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام «...چنانچه مجلس شورای اسلامی بر نظر خود باقی بود و با اعلام رأی، ضمن در نظر گرفتن مصلحت نظام نظر شورای نگهبان را تأمین نکرد و در نتیجه تعارض پیش آمد، مصوبه از طرف مجلس شورای اسلامی به همراه گزارش جامع و مکتوب نظر شورای نگهبان و دلایل اصرار مجلس شورای اسلامی بر نظر مصلحتی خود برای مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می‌شود.» در این ماده چند قید وجود دارد؛ یکی اعلام رأی نمایندگان که در مورد این دو لایحه انجام نشده است. مطابق این ماده حتی نظر کمیسیون نیز کافی نیست و مشخصا نظر مجلس باید اعلام شود. به طریق اولی، صرف اطلاع مجلس از ارسال مصوبه به مجمع نیز برای تأمین قیود به کار رفته در اصل ۱۱۲ کفایت نمی‌کند. قید دوم در ماده ۲۵ آیین نامه داخلی مجمع «در نظر گرفتن مصلحت» است. از آنجایی که اساساً ایرادات شورای نگهبان در مجلس مطرح نشده، باید گفت از حیث حقوقی اختلافی نیز تحقق نیافته است تا چه رسد به در نظر گرفتن مصلحت و اصرار بر مصوبه.
احمدی افزود: نکته سوم، تأکید ماده بر ذکر دلایل اصرار مجلس است، چون مجلس درخصوص ایراد شورای نگهبان مصوبه‌ای ندارد، طبعاً دلایلی هم برای اصرار بر نظر مصلحتی مجلس ذکر نشده است. آنچه مسلم است، مطابق این ماده رئیس‌مجلس صلاحیت آن را ندارد که رأساً به جای نمایندگان و با تمسک به عدم تأمین نظر شورای نگهبان موضوعی را تحت عنوان مصلحت به مجمع ارجاع دهد. در نتیجه تصور می‌کنم با توجه به صراحت ماده ۲۵ آیین نامه داخلی مجمع تشخیص و سوابقی که در گذشته وجود داشته، این دو لایحه به مجلس عودت داده ‌شود.
وی خاطرنشان کرد: صلاحیت نهاد مجمع تشخیص را هیئت عالی نظارت توسعه نداده است، بلکه اقدامات رئیس‌مجلس و ارجاع لوایح بدون طی فرایند قانونی است که باعث شده مجلس از اجرای صلاحیت‌های خود در این زمینه باز بماند و در نتیجه این‌گونه به نظر بیاید که صلاحیت مجمع تشخیص مصلحت نظام افزایش یافته است. اصرار بر مصوبه، اختصاص به مجلس و نمایندگان دارد و رئیس‌مجلس بدون تصویب مجلس صلاحیتی در اصرار بر لوایح  ندارد. بنابراین آنچه مانع تحقق اختیار و صلاحیت مجلس در مورد این دو لایحه شده، رفتار ریاست مجلس و تخلف وی از قانون اساسی است که به جای پیروی از تصمیم مجلس، رأساً اقدام به اصرار کرده و لوایح را برای مجمع فرستاده است.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 16 آبان 1397
چهارشنبه 16 آبان 1397 12:55 ب.ظ
مر گ بر نوکر ان آمر یکا و ار وپا





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات